Навчальна діяльність – це специфічний вид діяльності. В результаті навчальної діяльності відбувається вдосконалення, розвиток, формування учня, як особистості завдяки усвідомленому, цілеспрямованому присвоєнню соціокультурного досвіду в різних видах і формах суспільно корисної, пізнавальної, теоретичної та практичної діяльності (визначення за І. А. Зимова).
Навчальна діяльність у ліцеї відбувається шляхом поєднання теоретичних уроків із практикою.
Розподіл навчального часу для учнів, що навчаються після 11 класів
Для учнів, що навчаються на базі 11 класів, тобто отримують тільки професію (Диплом кваліфікованого робітника) поділ навчального часу відбувається за таким співвідношенням:
- Виробниче навчання (уроки з майстром в ліцеї) та виробнича практика на підприємстві – 65-70 % в залежності від професії.
- Теоретичне навчання поєднує в собі уроки по спеціальності – близько 15% та лабораторно-практичні роботи – близько 15-20 %.
Розподіл навчального часу для учнів, що навчаються після 9 класів
Для учнів, що навчаються на базі 9 класів, тобто отримують професію (Диплом кваліфікованого робітника) та освіту (Свідоцтво про повну загальну середню освіту) поділ навчального часу відбувається за таким співвідношенням:
- Шкільні предмети – 45%.
- Виробниче навчання (уроки з майстром в ліцеї) та виробнича практика на підприємстві – близько 45 % в залежності від професії.
- Теоретичне навчання поєднує в собі уроки по спеціальності – близько 4 % та лабораторно-практичні роботи – близько 6 %.
То як проходять наші робочі будні?
Протягом навчального року учні отримують базові навики по професії на уроках теоретичного навчання.
Кожен предмет з професії (спецпредмет) побудований таким чином, щоб учні отримали максимум вмінь і навичок з нього. Тому кожен викладач, будуючи курс, намагається вкласти у нього максимум лаборатоно-практичних робіт (від 60% від загальної кількості уроків з предмету) і тільки основне виносить у теоретичні уроки (максимум 40% від загальної кількості уроків з предмету).
Також у нас з’являється новий для вас вид діяльності – це виробниче навчання.
Що ж це таке?
Уявіть цілий день, або 2 дні в тиждень ви займаєтеся свою улюбленою справою! Монтуєте відео, робите makeup, створюєте дизайн нігтів, виточуєте деталь на станку, складаєте системний блок, наносите маски, робите масажі, паяєте, шліфуєте, фотошопите, чи вчитеся оформлювати профілі у соцмережах. І так цілий навчальний день за улюбленою справою разом із справжнім наставником – майстром виробничого навчання.
Виробнича практика – це найкращий період у навчанні учнів. Ви отримали знання, навчилися практично їх застосовувати і УРА, є можливість спробувати себе на підприємстві і там буде майже, як на роботі! А ще, якщо гарно себе зарекомендуєте – можуть залишити працювати.
Також для учнів, що закінчили 9 класів є унікальна можливість, отримати разом із професійною освітою, – повну загальну середню (11 класів). Але навчання у нас набагато цікавіше, ніж у школі. На шкільних уроках наші викладачі роблять акцент на важливості предмету саме у вашій професії. Тому найважливіші теми з програми, розглядаються більш детально.