«Вчитель як фахівець живе доти, поки вчиться»
(К.Д.Ушинський).
Сприяти педагогу в цьому — провідна функція методичної роботи.
Методична робота ― важлива складова педагогічної освіти, що має цілісну систему дій і заходів, спрямованих на підвищення кваліфікації та професійної майстерності кожного педагогічного працівника, розвиток творчого потенціалу педагогічних колективів, освітніх закладів, досягнення позитивних результатів.
Положення про методичну роботу
Методична робота в ДНЗ «Полтавський політехнічний ліцей» здійснюється згідно Законів України «Про освіту», «Про професійно-технічну освіту», «Положення про методичну роботу в професійно-технічному навчальному закладі», планом роботи педагогічного колективу на рік, планами роботи педагогічної ради, методичних комісій та іншими нормативно-правовими актами в галузі професійної (професійно-технічної) освіти.
Система методичної роботи в ліцеї ґрунтується на діагностичній основі і спрямована на удосконалення професійної компетентності педагогічних працівників, підвищення ефективності освітнього процесу з використанням інноваційних технологій та вирішення єдиної науково-методичної проблеми «Розвиток ключових компетенцій учасників освітнього процесу у контексті оновлення змісту професійної освіти», робота над якою розпочалася в 2023-2024 навчальному році.
Методичну роботу в ліцеї здійснюють 3 методичні комісії:
- методична комісія викладачів загальноосвітніх предметів (голова – Халімон Ю. Ю., викладач). Методична проблема над якою працює комісія – «Забезпечення якісної освіти через розвиток предметних компетентностей»;
- методична комісія новітніх інформаційних технологій та сфери послуг (голова – Грінченко В. О., майстер в/н, викладач). Методична проблема над якою працює комісія – «Розвиток ключових компетенцій здобувачів освіти в процесі оновлення новітніх інформаційних технологій та сфери послуг»;
- методична комісія предметів металообробного профілю (голова – Барбарош І. В., викладач). Методична проблема над якою працює комісія – «Удосконалення освітнього процесу шляхом розвитку професійних компетенцій педагога».
У своїй роботі методичні комісії основну увагу приділяють розгляду і внесенню корекцій в робочі навчальні плани і програми, аналізу рівня навчальних досягнень здобувачів освіти, удосконаленню навчально-матеріальної бази, організації проведення і аналізу уроків, обміну досвідом, організації конкурсів професійної майстерності, впровадженню інноваційних технологій, розробці і розгляду тематики дипломних робіт, розробці матеріалів комплексно-методичного забезпечення професій і предметів.
Основними завданнями методичної роботи в ліцеї є:
- підвищення педагогічної, професійної майстерності та методичного рівня педагогічних працівників;
- удосконалення форм і методів навчання і виховання здобувачів освіти;
- забезпечення професійної, навчальної та інформаційної мобільності викладачів і майстрів в/н;
- впровадження в практику роботи науково-педагогічних досягнень, методичних рекомендацій, передового педагогічного і виробничого досвіду;
- комп’ютеризація управлінської діяльності та освітнього процесу;
- сучасні технології теоретичного та виробничого навчання;
- особистісно орієнтований підхід до формування пізнавальної діяльності здобувачів освіти;
- інтеграція змісту загальноосвітньої і професійної підготовки;
- розробка професійно-спрямованого дидактичного матеріалу;
- напрацювання комплексного методичного забезпечення предметів і професій;
- оволодіння інноваційними педагогічними та інформаційними технологіями.
- підготовка до атестації педагогічних працівників.
В ліцеї сформувалася система науково-методичної роботи з педагогами, до складу якої входять індивідуальні та колективні форми роботи, що взаємодіють і доповнюють одна одну.
Індивідуальна форма методичної роботи є складовою самоосвіти педагога, здійснюється з урахуванням його професійних потреб, результатів взаємооцінки, рекомендацій адміністрації ліцею, досвідчених педагогів. Змістом її є систематичне вивчення психолого-педагогічної, наукової літератури, участь у роботі методичної комісії, обласних методичних об’єднань, семінарів, конференцій, педагогічних читань, огляд і реферування педагогічних та методичних журналів, збірників, повідомлення на семінарі, науково-практичній конференції, виступ на засіданні педради, публікації в періодиці.
Колективними формами методичної роботи, її структурними компонентами є: педагогічна рада, робота методичних комісій, інструктивно-методичні наради, теоретичні та практичні семінари, «Школа молодого педагога», педагогічні читання.
Колективні форми навчально-методичної роботи сприяють збагаченню професійних інтересів педагогів, удосконаленню їх знань, виробленню позицій із важливих педагогічних проблем сучасності, виявленню й узагальненню найкращого педагогічного досвіду.
Показові уроки – одна з колективних форм методичної роботи, їх мета – підвищення майстерності всіх викладачів та майстрів виробничого навчання. Основні завдання відкритих уроків: впровадження в практику перспективного педагогічного досвіду й результатів досліджень педагогічної науки, спрямованих на розв’язання завдань, що стоять перед національною освітою.
Окремим розділом методичної роботи є робота із молодими педагогами. Вони потребують найбільшої уваги, професійної і психологічної підтримки в педагогічному колективі. Для молодих викладачів та майстрів виробничого навчання створено Школу молодого педагога, де слухачі поглиблюють знання теоретичного матеріалу, знайомляться з методичними прийомами на уроці, оволодівають методами педагогічного дослідження, проводять ділові та рольові ігри.